| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 7 | / | 2009 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2009-06-23 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| LW BOGDANKA S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja w sprawie niestosowania w Lubelskim Węglu "Bogdanka" S.A. wybranych zasad Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Lubelskiego Węgla "Bogdanka" S.A. ("Spółka"), wykonując obowiązek nałożony §29 pkt 3 Regulaminu Giełdy informuje, iż w Spółce w sposób trwały nie będą stosowane następujące zasady Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW:
1. zasada 6 części III:
"Przynajmniej dwóch członków rady nadzorczej powinno spełniać kryteria niezależności od spółki i podmiotów pozostających w istotnym powiązaniu ze spółką. W zakresie kryteriów niezależności członków rady nadzorczej powinien być stosowany Załącznik II do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczącego roli dyrektorów niewykonawczych lub będących członkami rady nadzorczej spółek giełdowych i komisji rady (nadzorczej). Niezależnie od postanowień pkt b) wyżej wymienionego Załącznika osoba będąca pracownikiem spółki, podmiotu zależnego lub podmiotu stowarzyszonego nie może być uznana za spełniającą kryteria niezależności, o których mowa w tym Załączniku. Ponadto za powiązanie z akcjonariuszem wykluczające przymiot niezależności członka rady nadzorczej w rozumieniu niniejszej zasady rozumie się rzeczywiste i istotne powiązanie z akcjonariuszem mającym prawo do wykonywania 5 % i więcej ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu."
Wyjaśnienie:
Na dzień przekazania niniejszej informacji żaden z członków Rady Nadzorczej Spółki nie spełnia kryteriów niezależności określonych w zasadzie 6 działu III Dobrych Praktyk.
Rada Nadzorcza składa się obecnie z sześciu członków. Z uwagi na fakt, że Spółka powstała na podstawie przepisów Ustawy o Komercjalizacji i Prywatyzacji dwóch członków Rady Nadzorczej jest wybieranych przez pracowników Spółki. Pozostali członkowie Rady Nadzorczej wybierani są przez Walne Zgromadzenie, w którym większość głosów przysługuje i będzie przysługiwać w przewidywalnej przyszłości Skarbowi Państwa.
Intencją Zarządu Spółki jest przestrzeganie wszystkich zasad ładu korporacyjnego i w związku z tym na najbliższym Walnym Zgromadzeniu po dopuszczeniu akcji Spółki do obrotu na rynku regulowanym będzie rekomendował powołanie dwóch niezależnych członków Rady Nadzorczej.
2. zasada 7 części III:
"W ramach rady nadzorczej powinien funkcjonować co najmniej komitet audytu. W skład tego komitetu powinien wchodzić co najmniej jeden członek niezależny od spółki i podmiotów pozostających w istotnym powiązaniu ze spółką, posiadający kompetencje w dziedzinie rachunkowości i finansów. W spółkach, w których rada nadzorcza składa się z minimalnej wymaganej przez prawo liczby członków, zadania komitetu mogą być wykonywane przez radę nadzorczą."
Wyjaśnienie:
W ramach Rady Nadzorczej Spółki funkcjonuje komitet audytu. Jednakże w skład tego komitetu nie wchodzi żaden członek niezależny. Jak zostało wskazane w wyjaśnieniu do niestosowania zasady 6 części III na datę przekazania niniejszej informacji żaden z członków Rady Nadzorczej Spółki nie spełnia kryteriów niezależności.
Zgodnie z regulaminem Rady Nadzorczej Spółki, do czasu, kiedy Skarb Państwa posiada ponad 50% akcji Spółki, w stosunku do członka Rady Nadzorczej delegowanego do wykonywania czynności nadzoru w ramach komitetu audytu w charakterze członka niezależnego, nie stosuje się kryterium określonego w § 34 ust. 5 pkt 4) Statutu Spółki, tj. iż członek niezależny nie może być członkiem Rady Nadzorczej lub Zarządu lub pracownikiem podmiotu dysponującego 5% lub większą liczbą głosów na Walnym Zgromadzeniu Spółki lub Zgromadzeniu Wspólników albo Walnym Zgromadzeniu podmiotu powiązanego.
W ocenie Zarządu Spółki, niestosowanie w/w zasady nie przyniesie negatywnych skutków, bowiem Skarb Państwa nie jest i nie będzie aktywnym uczestnikiem rynku akcji Spółki.
Poza wskazanymi wyżej i wyjaśnionymi naruszeniami dobrych praktyk, zamiarem Spółki jest przestrzeganie w Spółce wszystkich zasad ładu korporacyjnego określonego w Dobrych Praktykach Spółek Notowanych na GPW.
Podstawa prawna przekazania raportu: Regulamin GPW §29 pkt 3 | |
|