| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 31 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-09-26 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| SELENA FM S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Korekta prognozy na rok 2008 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Selena FM S.A. informuje, że po dokonaniu oceny możliwoÅ›ci realizacji prognozowanych skonsolidowanych wyników finansowych przedstawionych w Prospekcie Emisyjnym SpóÅ‚ki, zatwierdzonym przez KomisjÄ™ Nadzoru Finansowego w dniu 21 marca 2008 roku, zgodnie z zapowiedziÄ… zawartÄ… w raporcie okresowym za II kwartaÅ‚ 2008 roku, przekazuje do publicznej wiadomoÅ›ci nowÄ… prognozÄ™ skonsolidowanych wyników Grupy Selena FM S.A. na rok 2008.
Prognoza na rok 2008 opublikowana w Prospekcie Emisyjnym z dnia 21.03.2008
1) Przychody ze sprzedaży: 594.733 tys. PLN
2) EBIT: 56.087 tys. PLN
3) EBITDA: 66.422 tys. PLN
4) Zysk netto: 42.863 tys. PLN
Nowa prognoza na rok 2008
1) Przychody ze sprzedaży: 542.229 tys. PLN
2) EBIT: 35.295 tys. PLN
3) EBITDA: 45.509 tys. PLN
4) Zysk netto: 20.346 tys. PLN
Kluczowymi czynnikami, które wpÅ‚ynęły na korektÄ™ prognozy wyników sÄ…:
1. Osłabienie wartości Euro w stosunku do złotego, z poziomu 3,7400 (przyjętego do planu na rok 2008) do 3,4268 (średniej za 8 miesięcy 2008 roku).
Obniżenie wartoÅ›ci sprzedaży eksportowej z tytuÅ‚u wzrostu kursu zÅ‚otówki szacowane jest na ok. 34,4 mln PLN.
Wartość różnic kursowych z tego tytuÅ‚u zwiÄ™kszajÄ…cych koszty finansowe w roku 2008 szacowana jest na ok. 12,0 mln PLN.
2. Spowolnienie tempa wzrostu gospodarczego, w tym w branży budowlano-montażowej na rynkach działania Grupy Selena, powodujące ograniczenie popytu na asortyment oferowany przez Grupę. Szacowany z tego tytułu spadek sprzedaży w roku 2008 wyniesie ok. 18,1 mln PLN.
3. ZwiÄ™kszone, w odniesieniu do 2007 roku, koszty sprzedaży i marketingu bÄ™dÄ…ce wynikiem inwestycji w rozbudowÄ™ struktur sprzedażowych na rynkach zagranicznych i akcji promocyjno - marketingowych budujÄ…cych i umacniajÄ…cych markÄ™ Tytan na rynku polskim i Europy Åšrodkowo-Wschodniej. Koszty te wynikajÄ… z podjÄ™tych w 2007 roku decyzji o realizacji przyjÄ™tego planu rozwoju Grupy stanowiÄ…cego bazÄ™ do rozszerzania w kolejnych latach zakresu jej dziaÅ‚alnoÅ›ci zarówno terytorialnego jak i produktowego. Przyrost tych kosztów w roku 2008 szacowany jest na ok. 23,9 mln PLN.
4. Wyższe koszty ogólne zarzÄ…du, zwiÄ…zane z inwestycjami w nowe podmioty zagraniczne Seleny (powstanie lub przejÄ™cie nowych spóÅ‚ek) oraz z utworzeniem struktury organizacyjnej zarzÄ…dzajÄ…cej GrupÄ… Selena. Przyrost tych kosztów w roku 2008 w stosunku roku 2007 szacowany jest na ok. 3,7 mln PLN.
SpóÅ‚ka bÄ™dzie dokonywaÅ‚a kwartalnej oceny możliwoÅ›ci wykonania prognozowanych wyników finansowych za rok obrachunkowy 2008. Ewentualna zmiana którejkolwiek z pozycji objÄ™tej niniejszÄ… prognozÄ… wyników finansowych SpóÅ‚ki (o co najmniej 10%) bÄ™dzie przekazana do publicznej wiadomoÅ›ci jako korekta niniejszej prognozy w formie raportu bieżącego.
| |
|