| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 32 | / | 2015 | | | | | Data sporządzenia: | 2015-08-21 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | WIELTON S.A. | | | Temat | | | | | | | | | | | | Zgoda Ministerstwa Gospodarki na realizację projektu utworzenia Centrum Badawczo-Rozwojowego w zmienionym zakresie | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 5 Ustawy o ofercie - aktualizacja informacji
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 41/2014 oraz wcześniejszych raportów bieżących i informacji przekazywanych w raportach okresowych Wielton S.A. ("Spółka", "Emitent") w zakresie realizacji projektu "Utworzenie Centrum Badawczo-Rozwojowego w zakresie innowacyjnych środków transportu" ("Projekt") współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie 4.5.2: "Wsparcie inwestycji w sektorze usług nowoczesnych", Zarząd Spółki informuje, iż w dniu 20 sierpnia 2015 r. otrzymał podpisany przez Ministerstwo Gospodarki aneks do umowy o dofinansowanie Projektu ("Aneks") zgodnie z którym całkowity koszt realizacji Projektu został określony na 22,04 mln zł, wysokość dofinansowania na 9,68 mln zł, a koniec okresu kwalifikowalności wydatków na dzień 31 grudnia 2015 roku.
Zawarcie Aneksu oznacza wyrażenie akceptacji przez Ministerstwo Gospodarki na realizację Projektu w zmienionym zakresie, o którym Emitent informował w raporcie bieżącym nr 39/2014. W ramach Projektu realizowana będzie budowa dwóch nowych budynków oraz modernizacja pomieszczeń biurowo – laboratoryjnych w istniejącym budynku Spółki. Budowa nowych budynków oraz rozbudowa i modernizacja istniejących pomieszczeń będzie miała miejsce na terenie zakładu produkcyjnego Emitenta. W wyniku realizacji projektu powstanie nowoczesna hala badań symulacyjnych i prototypowni, budynek biurowy, wyspecjalizowane stanowisko do badań zmęczeniowych i wytrzymałościowych pojazdów naczep i przyczep, stanowiska do badań materiałowych, stanowisko diagnostyki układów hamulcowych oraz stanowisko diagnostyki konstrukcji pojazdów. Celem projektu jest podniesienie zaawansowania technologicznego oraz bezpieczeństwa produkowanych pojazdów, kompleksowe i wszechstronne sprawdzanie i testowanie nowych rozwiązań konstrukcji przyczep i naczep na etapie projektowania i prototypowania, zwiększenie konkurencyjności oferowanych na rynku naczep i przyczep a także osiągnięcie pozytywnego wpływu nowopowstałych w wyniku prac badawczych produktów na środowisko naturalne.
| | |