| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 70 | / | 2014 | | | | | Data sporządzenia: | 2014-11-04 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | CIECH | | | Temat | | | | | | | | | | | | Zatwierdzenie Strategii Grupy CIECH na lata 2014 – 2019. | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd CIECH S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 3 listopada 2014 roku Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwałę zatwierdzającą, przedstawioną przez Zarząd Spółki, "Strategię Grupy Chemicznej CIECH na lata 2014-2019" ("Strategia"). Zgodnie z przyjętym dokumentem, strategicznym celem jest maksymalizacja wartości Grupy CIECH przede wszystkim poprzez rozwój w obszarze sody. Cele strategiczne Grupy CIECH obejmują ponadto: 1. wzrost przychodów w segmencie sodowym, 2. podwojenie udziałów w polskim rynku środków ochrony roślin, 3. wzrost EBITDA znormalizowanej, 4. wzrost wartości Spółki.
Strategia zakłada osiągnięcie następujących celów finansowych Grupy CIECH: 1. średnioroczne przychody ze sprzedaży (2014 – 2019): ok. 3.8 mld PLN, 2. średnioroczna EBITDA znormalizowana (2014 – 2019): ok. 660 mln PLN, 3. średnioroczna marża EBITDA znormalizowana (2014 – 2019): ok. 17 %, 4. osiągnięcie wskaźnika zadłużenia netto do EBITDA poniżej 1,00 w 2019 roku. Do obliczenia wskaźnika założono średnioroczną stopę dywidendy na poziomie 3 %. Wartości dywidendy oraz jej wypłata będą zależeć od sytuacji rynkowej oraz kondycji finansowej Grupy CIECH.
Cele będą realizowane między innymi poprzez: 1. wzmocnienie pozycji lidera w segmencie sodowym na kluczowych rynkach europejskich między innymi poprzez efektywne dotarcie do nowych klientów oraz budowanie pozycji preferowanego dostawcy, 2. konsekwentne wzmacnianie pozycji rynkowej w segmencie organicznym między innymi poprzez wzrost efektywności produkcji jak i zwiększenie wykorzystania mocy produkcyjnych, 3. rozwój produktów organicznych wysoko przetworzonych, dostosowanych do wymagań klientów (w szczególności utworzenie centrum badawczo rozwojowego w Sarzynie), 4. ukończenie inwestycji odtworzeniowych, zapewnianiających w długim terminie wysoką jakość i efektywność kosztową produkcji w segmencie krzemiany i szkło, 5. aktywne działania w celu identyfikacji i realizacji nowych inicjatyw rozwojowych, ukierunkowanych na budowę wartości Grupy CIECH.
Zarząd Spółki będzie prowadził ciągłą analizę otoczenia rynkowego oraz identyfikację innowacyjnych rozwiązań zmierzających do budowy wartości Grupy CIECH. W przypadku zmiany warunków operowania Grupy CIECH, dopuszcza się aktualizację Strategii.
Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U. z 2009 roku, Nr 185 poz. 1439). | | |